Kundservice 010-777 27 27

Vardagar 8-17  Helger 11-14

Offertförfrågan 

Mail, chat & adresser

Monteringsanvisningar ➜


Leveransinformation

Vi levererar med PostNord på 2-6 vardagar. Pallar körs ut, paket till ert ombud. Delade leveranser förekommer. Fraktfri avhämtning i Nyköping och Stockholm (Täby) OBS: Täby endast varor från Kiilto.

  • Frakt upp till 250 g 49 kr
  • Frakt upp till 3 kg 199 kr
  • Frakt upp till 10 kg 299 kr
  • Frakt >10 kg 499 kr vid order över 12.000 kr
  • Frakt >10 kg 799 kr vid order under 12.000 kr
  • Fraktfritt vid avhämtning i Nyköping
  • Fraktfritt vid avhämtning i Stockholm (Täby)
    OBS: Täby endast varor från Kiilto

Avhämtning i Nyköping normalt samma dag vid order lagd vardag senast kl 10. I Täby normalt nästkommande vardag vid order lagd vardag senast kl 10. Mail skickas när ordern är klar för hämtning.


    Följ din leverans
    Med appen Mina Paket kan du enkelt spåra din PostNord-leverans och få löpande information om var den är och när den finns att hämta. 

      
    OBS: Vid ej mottagna/uthämtade palleveranser debiteras efter 4 dagar lagerhyra enl PostNords tariffer (f.n. 270 kr/dygn).

    Köpvillkor hos Tätskiktsprodukter

    Köp- och leveransvillkor

    1. Om Tätskiktsprodukter
    Tätskiktsprodukter i Nyköping AB (orgnr 559268-7270) har sitt säte i Nyköping (Hinzens Gränd 3, 611 39 Nyköping). Önskar du komma i kontakt med oss hittar du våra kontaktuppgifter här  

    2. Beställning
    När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du kontakta oss, du hittar våra kontaktuppgifter  här  

    3. Betalning 
    Vi erbjuder följande betalmetoder:
    ✓ Kortbetalningar – VISA, Maestro och Mastercard
    ✓ Klarna Betala senare – betala med faktura när det passar
    ✓ Klarna Betala direkt – direktbetalning från bankkonto eller kort
    ✓ Klarna Dela upp – från 3 till 36 mån delbetalning. Beräkna månadskostnad 
    ✓ Faktura för företag – registrera dig först här: Skapa företagskonto 

    4. Leverans

    Vi levererar med PostNord på 2-6 vardagar. Pallar körs ut, paket till ert ombud. Delade leveranser förekommer. Fraktfri avhämtning i Nyköping och Stockholm (Täby) OBS: Täby endast varor från Kiilto.

    • Frakt upp till 250 g 49 kr
    • Frakt upp till 3 kg 199 kr
    • Frakt upp till 10 kg 299 kr
    • Frakt >10 kg 499 kr vid order över 12.000 kr
    • Frakt >10 kg 799 kr vid order under 12.000 kr
    • Fraktfritt vid avhämtning i Nyköping
    • Fraktfritt vid avhämtning i Stockholm (Täby)
      OBS: Täby endast varor från Kiilto

      Avhämtning i Nyköping normalt samma dag vid order lagd vardag senast kl 10. I Täby normalt nästkommande vardag vid order lagd vardag senast kl.10. Mail skickas när order är klar för hämtning.

      OBS: Vid ej mottagna/uthämtade palleveranser debiteras efter 4 dagar lagerhyra enl PostNords tariffer (f.n. 270 kr/dygn).

      Följ din leverans
      Med appen Mina Paket kan du enkelt spåra din PostNord-leverans och få löpande information om var den är och när den finns att hämta.

        

        5. Priser
        Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Frakt tillkommer enl punkt 4 ovan. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

        6. Ångerrätt
        Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
        För näringsidkare/företagskunder tillämpas köplagen. Om returrätt ges enligt köplagen kan returavdrag på faktiska fraktkostnader och hanteringskostnader på 25% varuvärdet tillkomma.

        6.1. Vid nyttjande av din ångerrätt:
        Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss på info@tatskiktsprodukter.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returen gäller framgå klart och tydligt. 
        Du bör omedelbart (senast inom 14 dagar efter att du meddelat oss) returnera produkterna till oss.
        Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
        På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

        6.2. Ångerrätten gäller inte:
        Lag (2005:59) om distansavtal innehåller ett antal bestämmelser som begränsar rätten att utnyttja ångerrätten. Det vi vill uppmärksamma är att ångerrätten inte gäller vid avtal 11 § punkt 4 som avser: "en vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal". Detta gäller exempelvis våra köld- och fuktkänsliga varor. Läs mer om den lagstiftade ångerrätten  

        7. Reklamation och klagomål
        Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
        Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

        7.1. Så går du tillväga vid reklamation
        Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till info@tatskiktsprodukter.se där du anger ordernummer och en beskrivning av felet samt bifogar bilder där skadan syns på både produkt och emballage. 

        Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en ny produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.
        Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden.

        8. Ansvarsbegränsning
        Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
        Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
        Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

        9. Produktinformation
        Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

        10. Information om Cookies
        Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida  

        11. Personuppgifter
        Genom att handla hos Tätskiktsprodukter accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
        Tätskiktsprodukter är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
        Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

        11.1 Vad är en personuppgift?
        En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

        11.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
        För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
        Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

        11.3 Rättslig grund
        I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

        11.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

        11.4.1 Betalleverantör
        Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna och Shopify Payments.

        11.4.2 Varuleverantör
        För att kunna leverera dina varor och slutföra vårt avtal måste vi dela specifik information med våra varuleverantörer i de fall varorna levereras direkt från dem. Det som delas med dessa är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas för avisering av leverans. De varuleverantörer detta berör är Kiilto och Tebo.

        11.4.3 Fraktbolag
        För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. Det fraktbolag vi samarbetar med är PostNord.

        11.4.4 Nyhetsbrev
        Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.

        11.5 Rätten till tillgång
        Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

        11.6 Rätt till rättelse
        Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

        11.7 Rätten att bli glömd
        Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

        11.8 Ansvarig för dataskydd
        Tätskiktsprodukter är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

        12. Ändringar till de Allmänna Villkoren
        Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

        13. Tvist och lagval
        I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se www.arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se ec.europa.eu/consumers/odr Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

        Våra kontaktuppgifter hittar ni här